Képzeljünk el egy teljesen átlagos multicéget. Legyen a neve mondjuk Sandbox (hogy miért éppen Sandbox, az a későbbiekben ki fog derülni). Megvan? Jó.
Akkor most képzeljük el, hogy ennél a multinál a felső vezetők úgy gondolják, hogy az IT üzemeltetése költséges, sokkal egyszerűbb és főképp olcsóbb lenne, ha az IT nagy részét, úgy, ahogy van, kiszerveznék egy erre szakosodott cégnek. Hosszú gondolkodás és mérlegelés után a választás egy indiai cégre esett (legyen a neve mondjuk ITS, mint IT Solutions), és jó néhány hónap szívás után át is vették a cég IT üzemeltetését. Néhány helyen átvették az IT-n dolgozókat is saját alkalmazásba, néhány helyen azonban megmaradtak Sandbox alkalmazottak.
A blog ezen két, képzeletbeli cég kalandjairól fog szólni, bár a sztorik akár a való életből is származhatnának. A történetek egy olyan ember szemszögéből íródnak, aki Sandbox alkalmazott, tehát a saját cége érdekeit képviseli, viszont nagyrészt ITS-esekkel kell együtt dolgoznia, akik pedig értelemszerűen a saját cégük érdekeit próbálják érvényesíteni. Hogy ebből származik-e konfliktus? Naná. És jó ez a cégnek? Az egyiknek biztosan.