Outsourced

IT kiszervezve

Hol a probléma?

2014. október 01. 10:06 - R Daneel Olivaw

Ill-Just-Wait-here.jpgA címben feltett kérdés nagyon jó. És néha nagyon nehéz megválaszolni, különösen akkor, amikor két teljesen különböző kultúrkörből érkező ember beszélget egymással.

Így van ez a mi esetünkben is. Adott ugye a Sandbox, ami egy főképp amerikai/európai kultúrkörben működő multicég, és adott az ITS, ami egy indiai cég, nagy százalékban indiai alkalmazottakkal, akik egy árnyalatnyival másképp látják a világot. Ez néha egész érdekes helyzeteket szül, ha meg szeretnénk oldatni velük egy problémát...

Adott egy céges eset-kezelő weboldal, ahol az egyik sűrűn használt funkciót nem lehet az adott eset főoldaláról elérni, csak egy aloldal aloldalának az aloldaláról (rákeresve az esetszámra), és mivel amúgy is elég lassú az egész rendszer, ezért eljutni ide eltart minimum 2-3 percig. Sokkal egyszerűbb lenne, ha a főoldalon is lenne egy gomb, ami rögtön az adott esethez tartozó funkciót hozza be egy kattintással. Gondoltam, megkérem az ITS-t, hogy csinálja ezt meg mindenki örömére. Meg is nyitottam rá a hibajegyet, ahogy kell, és két nap múlva felhív az egyik indiai kolléga:

Ashok: Helló, Ashok vagyok, és ezzel a hibajeggyel kapcsolatban kereslek.
Én: Szia, persze, mi a kérdés?
A: Hát, mi a hiba?
É: Igazából nincs hiba, csak sokkal kényelmesebb lenne, ha lenne egy ilyen gomb a főoldalon.
A: Aha. Öööö... A hibajegybe nem tetted be a hibaüzenetet, el tudnád küldeni?
É: Nem igazán, mert nincs hibaüzenet, csak épp sok időt spórolnánk meg vele, ha a főoldalon is lenne egy gomb.
A: Értem, tehát nem működik az aloldalon lévő gomb. Meg tudod mutatni a képernyődön, hogy lássam én is, mi nem működik?
É: Nem-nem, működik a gomb, csak épp sokkal gyorsabb lenne, ha nem kéne esetenként minimum 2-3 percet azzal tölteni, hogy odanavigálok a gombhoz.
A: ...
É: Igazán nincs probléma, csak épp sokkal gyorsabb lenne, ha...
A: Ha időközben megoldódott, és már nincs probléma, akkor lezárom a jegyet, jó?
É: Nem, mert a jegy arról szól, hogy jó lenne ha a főoldalon is lenne egy ilyen gomb.
A: ... Ha mégsem működik, akkor küldesz egy hibaüzenetet, hogy lássam, mi a probléma?
É: Mondom, hogy nincs probléma, elérem az oldalt, csak minden esetnél ez plusz 2-3 percet vesz igénybe, és mivel naponta kb 10 esetet dolgozunk fel, az napi szinten plusz 20-30 perc.
A: Tehát eléred az adott oldalt az aloldalon lévő gombbal?
É: ...igen.
A: Akkor tehát nincs hiba. Lezárhatom a jegyet?
É: Pff... Igen... Valóban nincs hiba...
A: Rendben, köszönöm, további szép napot!

Hibajegy lezárva, természetesen "Megoldva" státusszal, mivel más lehetőség nincs.

Újabb sikeresen lezárt hibajegy, újabb elégedett ügyfél. Az ITS megérdemli a pénzét.

 

Szólj hozzá!
Címkék: it multi outsourcing

A bejegyzés trackback címe:

https://outsourced.blog.hu/api/trackback/id/tr406749269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása